Gävles sommarbockar!

Jag brukar vara nördig och kritisera saker, som när dom köpte en ful statu föreställande en stol med ett huvud längst upp å en påle rakt igenom hela skiten som är bajsgrisrosafärgad för fler miljoner och satte upp den i en rondell i Gävle, tycke de kändes onödigt men men haha.

Jag är förvånad över mig själv, över hur jag reagerade när jag såg våra sommarbockar här i Gävle. Min reaktion kan bero på att två sura tanter tittade snett på en av bockarna och sa "huh, va ska de här vara bra för dom är fula" eller något i den stilen. Då tänkte jag till och tog mig en titt på bocken och fan dom är coola! Gävle är ju ganska känt för sin årliga halmbock som ska brännas ner varje år men som tyvärr inte kan göra det längre för dom satans människorna har inpregnerat den med nått.

Har alltid tänkt att Sverige, gävle bara härmar USA med allt vi gör. Men icke vi kan agera och göra något. Dom som kollar konstigt på bockarna och tycker dom är fula och onödiga är bara rädda för förändringar och för vad andra ska tycka tror jag. haha Gävle äger, staden kan kännas otroligt liten ibland men den är så lagom stor :) Om jag någon gång skulle flytta härifrån är det för att se mig omkring i vårat avlånga land men efter några år komma tillbaka för här hör jag hemma, om de inte skulle vara så att jag hittar en as söt göterborgare, smålänningen eller någon heting från storbritannien för då kan jag inte garantera att jag kommer tillbaka. :P Men å andra sidan hur troligt är det?

Nu ska jag sova eller glo på tv, är grymt pigg!

ps. Det kommer självklart bilder på bockarna later. ds.
ha det underbart!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, håller med dig ylva, på alla punkter i det här inlägget :P

2008-06-14 @ 07:21:56
URL: http://jennyhagman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bra Ylva, BOCKARNA RULES! ;D

2008-06-17 @ 11:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0