sveriges järnvägar

satt å läste lite i Magnus Betnérs dagbok på hans hemsida och han skrev lite om sj. Han skulle åka tåg med det blev inställt på grund av skogsbrand. Jag tycker det kan vara ganska mysigt att åka tåg, förutom x2000 som man spyr av men annars är det helt okej man ser fin natur och är miljövänlig. Lite tråkigt bara att dom som byggt tågen glömt bort att det finns något som heter väder och att vi bor i norden. Det kan blåsa så träden råkar falla ner på spåret, snöa som satan. regna utan helvete, åska så man tror att Tor verkligen finns, eller som nu vara så torrt att det bildas bränder. Om dom bara hade tagit med de i sin lilla kalkyl så hade allt gått som på räls.. :P Men ja har en lösning. som jag förmodligen har tagit upp förut men berättar igen. Man huggar ner alla träd som kan tänkas falla ner på spåren, bygger bättre spår som inte kan förstöras av våra härliga skyfall eller snöoväder vi kan ha. Bränder har jag snart en lösning på också.. Jo man kan bygga hela tåget av halm sen inpregnerar man de som dom gjort med våran satans jävla bock som inte kan brinna nu :P sen är de bara å åk!

Tänk om sj läste min blogg, va mycket bättre världen skulle fungera då!

Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0