En spännande dag på jobbet!

idag har det varit en händelserik dag, som alltid om inte mer :P Vi på städ har inte så jätte mycke att göra, lr jo men de finns inte mycke vi kan göra ännu så vi passade på att besöka getterna och deras små killingar. Dom är läskiga :P Asså dom är as söta de tycker ja dom flesta djuren är men ja är också rädd för dom flesta djuren :P Sen gick vi till schimpanserna och där höll jag på att få en hjärtattack. Ja satt å tittade på en as grym schimpans som drog en hö bal eller något liknande sen kommer en liten schimpans, tror de är manda, som hoppas upp precis framför mig där jag sitter vid rutan och fy satan va ja inte var beredd på de :P Sen har jag försökt att prata med juren, lite svårt när man inte vet hur dom låter, försökte snacka med kängurur och tänkte hur låter en sån? Försökte låta som en katt, en ko, en häst, en fågel och alla ljud jag kom på men de funkade inte. Tro inte dom snackar så mykcet :P

Mr M jag har tyvärr inte sett om kängururbäbisen hoppar men ska ta redan på de imorgon :P Sen har jag snackat lite med alpackorna, dom kan bara säga Vaaah och AHHhh, försökte även där att prata lite med dom å försökte lära dom säga hej men de funkade inte. Ska jobba vidare på det :P

För er som inte vet hur alpackor ser ut så ska jag berätta. Om man tar huvudet från en hamster och förstorar de sen sätter man de på en hästs kropp och tar pälsen från en björn så får man en alpacka! Dom är as coola fast schimpanserna leder lätt! Sen har vi ju kamelerna, dom snackar inte heller. De är synd om dom för dom kan inte rymma även om dom skulle vilja de :P Dom kan bygga ett litet dike runt kamlener så kan dom inte ens gå nånstans :P hahaha. Påfåglarna snackar iaf haha vi förstår varandra bra :P

Sen finns de nå mer as coolt djur som ser ut som en struts men är något helt annat. Dom låter som en inbyggd afrikanskt trumma när dom går haha!

Vilket härligt jobb jag har :)

Nu sova!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0