uppdrag granskning

det är på ettan nu och det handlar om hur dom olika kyrkoherdarna/vaktmästarna gravsätter kistor. Det är hemskt för först vinglar dom runt med kistan och beter sig vårdslöst och sen när kistan är i jorden tar dom en grävskopa och mosar sönder den tills den är platt verkar det som sen fyller dom på jord och plattar ännu mera. Hur kan man vara så respektlös ? Okej det är en kropp där nere, personen man kände är inte längre där själen är någon annastans, det tror iaf jag, men man visar respekt till den dödes släkt och vänner men även till den döde personen. Tycker det är riktigt fult gjort av kyrkan! Hoppas ni skäms nå grymt mycket ni som gjort sådär. Är glad att min mormor ligger i en urna för annars hade jag varit orolig att detta även skulle hänt med henne. Gud va besviken jag blev och upprörd. Människorna som har mage att göra såhär har ingen som helst skam i kroppen. Man ska visa folk respekt och särskilt på en kyrkogård tycker jag. Det är ju en viloplats för de döda.  kolla på svt 1 nu det är fortfarande.

Sov gott nu :)
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0