där film blir verklighet....

Dagen har varit händelserik, som alla andra dagar brukar vara bara det att det här var lite utöver det vanliga.

Allt började med att MammaLena, jag och Matilda skulle ut till min kära mormor Sveas grav och hälsa på lite men först så hämtade vi upp Anna inne i stan som behövde bli räddad och efter några felkörningar kom vi rätt och sen åkte vi till mormor. Väl där så köpte jag ett ljus sen gick vi in å pratade lite med henne och så :)

Sen bar det av  till stallet och vi fick rida :) haha skit roligt var det fast de kände som jag skulle ramla av och dö ett tag men de gick så skit bra sen! Så imorgon kanske vi ska rida igen :) Efter det åkte vi hem till Huldolajnen och Mammalena och åt riktigt god mat som Matilda lagade iordning!

Här i sthlm kan ALLT hända och för en vanlig Gävlebo som jag är kan det kännas som att slängas in i vilken action rulle som helst men det här är verklighet! Utan att riktigt tänka efter bestämde vi oss för att åka till Malmskillnadsgatan. Påvägen dit var det fullt med polisbilar, några krockade bilar och massor med vägarbetare. Polisbilarna stoppade massor med långtradare.

I bilen påväg till destinationen skrattade vi mest åt vad vi kanske skulle få se men innerst inne förstod vi att det nog inte skulle vara så trevligt. Sånt man såg där finns bara på film, trodde jag. Men allt blev till verklighet. Samtidigt som vi blev ganska äcklade av det mesta där så tyckte man endå synd om dom. Att det ska behöva gå så långt så att man måste sälja sig sig själv, sin kropp för att kunna ha mat på bordet. Jag trodde den största chocken skulle vara att se någon hoppa in i en bil för att sälja sin kropp men det som chockerade mest var att det var så otroligt mycket olika människor som gick längs gatorna där. Jag trodde inte att en prostituerad såg så proper ut.  Jag tänkte mig en tjej med kort kjol, slitet hår, aslånga stövletter och lite slabbig gångstil och visst fanns det några som såg ut så men dom flesta hade riktigt fina kläder och kunde varit utklippta från en stureplans krog.

Nu är mina tankar helt ihopsnurrade så det får räcka för ikväll.

Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0