det ingen kan ta ifrån oss, någonsin

I natt hade jag världens heelt sjukaste dröm, den var så otroligt verklig.. jag har aldrig varit med om liknande. Det var en färgdröm, det utspelades hemma hos mig mestadels i min källare där jag har mitt rum. :

Jag vaknar i min säng, som står typ mitt i rummet, som stod längs väggen lite snyggt när jag gick och la mig. ( så hade jag den irl och en gång men den tog upp heela rummet så det var ingen bra idé). Jag tittar runt yrvaket i mitt rum och plötsligt ser jag Jessica glatt hoppa runt lite samtidigt som hon säger  "Jag ska bo här nu, bra va? :D hon pekar över rummet och på vad som förut var arbetsplats för pappa/skräprum/mitt rum instuvat bakom två gardinpar".
 Jag står med hakan ner i golvet nu och förvånas över vad mina ögon skådar. Jag kör en panorama blick ut över rummet och källaren. Den är fullt möblerad med Jessicas alla möbler hon någonsin haft tror jag. Men snyggt är det, riktigt snyggt. Det mesta går i mörkt trä,nästan svart och mycket mysbelysning och mycket plädar. Jag frågar hur hon fick plats med så mycket utan att slänga allt vi stuvat in längs bort i källaren, bakom en lite vägg.. Hon säger att ytan är mycket större än vad man tror och nu när hon hade byggt rummet i olika platåer så ser det mäktigare ut än vad det är. Jag undrar hur hon gjorde, hon hade en natt på sig, mig sovandes mitt i allt och jag vaknade inte. Tufft de där Jessica :P Samtidigt som jag låg och beundrade rummet kommer Gizmo och schälla ner rusandes, dom har inte fått mat. Och lika som jessicas saker kom från ingenstans kom Matildas hundar fram. Gizmo hoppade mest bredvid mig men schälla var arg och riktigt hungrig. Tror hon bet tag i min hand och då blev jag as rädd så pappa fick kalla upp hundrarna sen stängde jag dörren :P Fast han skickade ner Gizmo sen när jag skulle vakna..

Ibland önskar jag att man kunde få ut drömmarna på en dvd skiva, eller åtminstone i fotografier. Fast samtidigt känns det ganska skönt att drömmar kan aldrig någon ta ifrån oss. Det är våra egna och även om dom är hemska, glada, sorliga eller bara skumma så är det endå roligt att ha dom!

Ha det underbart, och tack Jessica för renoveringen, du kan väl få bo hos mig då :P haha!

Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, vilken rolig dröm :) Jag kommer och flyttar in direkt ;)

2008-10-22 @ 16:13:53
URL: http://jessicawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0