den här vadå?

Har läst ut Martina Haags första krönikebok "Hemma hos Martina" den va bra men slår inte "Martina koden" och nu har jag börjat på den andra boken i samlingen "Underbar och älskad av alla.. och på jobbet går det också jätte bra"

Ungefär 15 sidor in i boken var jag otrolig förvirrad eftersom hon kallar huvudperson, som jag trodde skulle vara henne själv, för Bella hela tiden, först trodde jag hon ljög för hon gör de ganska mycket i sina böcker men berättar snabbt sanningen igen. Men så var det inte nu så jag läste på baksidan för att få en ledtråd. Några rader ner på baksidan av boken står det Och de här romanen... ROMANEN? Jag vill läsa om hennes roliga liv och alla tokerier som händer, inte bara påhitt :P Men boken är skriven på samma sätt som hennes andra så jag tror att den är rolig endå, och om inte så har jag ju en tredje oläst bok kvar :P

Mitt i allt bokläsande blev jag grym sugen på 1: rött vin (trots att jag aldrig druckit GOTT rött vin men det såg smaskigt ut på tvn idag). 2: massor med goda ostar. 3: vindruvor. 4:gröna oliver med rödpastagrej (trodde det egentligen var paprika dom pillat i dom gröna oliverna) i. 5:svarta oliver med och utan kärnor. 6: goda saltakex. 7: en snygg pojkvän som jätte gärna vill massera min rygg och hålla på med mitt hår och som tycker att jag är bäst och snyggast i hela världen. 8: en öppenspis där det sprakar romantiskt.. mmm :)

Men sen tänkte jag att mamma gömmer alltid godis i skåpet bredvid besticklådorna så jag letade där, inget fanns det, inte ens en gammal ruttenbanan vilket är ganska vanligt att hitta i det skåpet eftersom hon gömmer sakerna för bra för att själv ens hitta dom. Vin hittade jag men de ville jag inte ta för det är inget gott rött vin plus att jag åt upp nummer 2 på listan imorse och resterande 3-8 inte finns i mitt liv ännu :P

Nu ska jag plöja igenom boken och hoppas på massor med skratt! Plus att nummer 7 på listan ska plinga på min dörr med massor med röda fina rosor !!!

Ha det underbart!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0