Mitt Gävle.

Blev ombedd att skriva om Gävle. Min underbara hemstad! Måste verkligen tänka igenom varför jag är så fäst vid det? Är det för att mina kompisar bor här och för att min familj (som lika gärna kunde bott i sthlm) råkade bosätta sig här? Kunde jag vara lika glad och må lika bra i vilken stad som helst bara det viktigaste följde med? Jag vet inte. 

Det finns massor med olika sorsters människor här. Men största delen måste vara wannabee 08:or. Men då är de så härligt i Gävle så om man inte vill träffa dom där så behöver man inte gå till rövslickar Goya eller någon annan "snobb" krog vi har här i staden!  Det finns ju wasteland! Där brukar vara lite olika folk som vågar titta in där, mest "hårdrockare", det stället har ju också sina brister. Men det blir ju vad man gör det till. Vill man inte träffa hårdrockare eller wannabee 08:or får man nog gå på slick/hearbreak. Där är det "vanligt folk" och fjortisar mest.

Men kroglivet är inte sån stor del i varför jag gillar Gävle, jag skulle gärna byta ut varendra krog i stan för dom suger! Men det finns ju så mycket annat. Vi är en havsstad! Vi har stan vackert beläget nära havet och en fin å sån genomslingrar den! Varje helg i september lyser 5000 mashaler upp hela staden och placeras ut runt våra vattendrag och längs gavleån! Väldigt romantisk om man har ett förhållande eller är på g måste jag säga ! Eller om man kanske vill tänkas bjuda ut nån i Gävle kanske mig eller så så gör man det med fördel i september under en sån här helg :P hahah En god middag efter med kött å sån där sås (black and white) skulle ju verkligen inte skada! haha men nu tillbaka till ämnet!

Gillar man att sitta ute i en fin natur och bara vara så har vi boulongern skogen. väldigt fint så här års :)

Jag kunde ha skrivit att jag är så stolt över vår fina julbock i halm, men nej. Den byggdes för att brännas ner. Det var den största händelsen på året förut (när man var jätteliten :P) men då tänkte någon att fan ska vi inte inpregnera bocken så dom inte kan betta runt om i världen och så Gävleborna inte får njuta av något som endå var lite förbjudet.


Jag har fäst mig vid staden just för att jag föddes här men också för att den är inte för stor och inte för liten, helt lagom stad där alla inte känner alla men man vet endå litegrann vilka som bor här! Åker man hit som turist kanske man ska kolla in (lukta på!) Gevalia, världens bästaste kaffe!! Det kan jag nog vara lite stolt över haha sen finns det säkert något jätte spännande museum ... kanske haha
 Eller så åker man hit och umgås med mig och mina kompisar och vill aldrig mer härifrån!

Blir fortsättning på det här en annan dag, nu ska jag iväg och söka jobb eftersom jag nu blivit arbetslös, nej förlåt jag är mellan två jobb :P

Over and out

Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag älskar också Gävle, för att mina kära finns där och för att staden helt enkelt är bäst!

2008-10-03 @ 13:43:26
URL: http://jessicawe.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag älskar också Gävle. Och jag har inte ens mina nära och kära här. :) Iofs flyttar ju syrran ner hit nu.. Hon älskar nog mig jättemycket som flyttar efter!

2008-10-03 @ 23:57:23
URL: http://blog.punkslyna.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0