medlem?

Idag åkte Marblan, Tristan, Robert, Linnéa och jag till fjärran höjderbadet! Tänkte att de här ska bli en riktigt skön och lugn dag, sådär som man alltid tänker innan man åker till badhus och att man efteråt ska känna ett lugn och vara så avslappnad som aldrig förut.

Först måste jag säga hur mycket jag beundrar ensamstående föräldrar som själv tar hand om sina barn helt ensamma. Hur gör ni? Jag hade två ungar att ta hand om, men såklart hjälpte Robert och Linnéa till mycket! Men endå, vi va tre "vuxna" och två barn och endå var det stressigt :P Enkla saker som att gå genom en dörr, klä på sig etc etc blir så mycket mer omständigt. Man måste vara kreativ!! Ni får ursäkta om jag skriver osammanhängande eller helt fel ord men jag är så trött och hjärnan är heelt slutkörd just nu.

När man har en liten bäbis med sig någonstans så kommer det så otroligt mycket folk fram och pratar, mest sånna med egna småbarn. Det blir en egen liten klubb, såfort man har ett barn blir man medlem och det går inte att gå ur. Alla kommer fram, vill känna på ungen, fråga hur gammal han är, skryta lite om sin egen. etc etc! Visst de är jätte roligt men känns lite skumt. En pappa pratade med mig jätte länge idag, tack vare att han hade sin son där. Han puschade sin son lite för att vilja leka med Tristan, tror mest det var pappan som ville prata med mig haha ;P

Och till det här med att man går till badhus för att slappna av, rensa tankar och komma därifrån som en ny människa. Bull-shit! :P Man blir as trött av att bada, hjärnan domnar bort och man kan absolut inte föra ett normalt samtal efteråt ! Kan inte tänka nu :P haha


Ha det underbart!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0