"Hur konstig är du-Testet"

shit ja är mer förkyld idag. Imorgon MÅSTE och vill jag vara frisk!!

Tänkte prata lite om busschaufförer idag. Tycker att dom kan vara ganska spännande och intressanta ibland, på ett säreget sett. Det är ganska många busschaufförer som är lite halvskumma som brukar prata med mig men speciellt två.


Jag tror att han kanske tror att jag är någon helt annan person :P haha När jag kliver på bussen skiner han upp och Hejjar otroligt glatt, nästan läskigt glatt. Han frågar hur ja mår och sen klappar han mig på axeln innan jag går och sätter mig. Inget konstigt med det men sen när dom flesta har gått av, de har nästan alla gjort när man kommer till min busshållsplats, då frågar han om ja jobbar något nu och ja tänkte att Ahaa han tror att jag är en busschaufför! haha Nej svarar jag inte just nu. Jag ska börja plugga snart hoppas jag. Aaha svarar han, vilken linje ska du välja? Okej han tror absolut inte att jag är en busschaufför, han tror att jag går på gymnasiet. Nej alltså ja ska läsa upp ämnen på komvux. Aha .. va kul.. Sen frågar han om jag ska gå av och ja de ska ja ju göra. sen tar han upp en godispåse och säger åt mig att ta en innan jag går av :P Vem tror han att jag är? Hade han bara pratat med mig på bussen hade det inte varit konstigt alls, men han kan stanna mig på stan och börja prata ! Det kanske inte låter konstigt alls men de känns lite weird :P

Sen har vi en till, han är yngre, lite halvfin men mest mystisk. Dom har bytt åldersgränsen för biljetterna på bussen. Så numera är jag inte bara ungdom utan jag ska även lägga till "Över 20" haha. Men iaf ja kliver på bussen för andra gången den dagen och de är den unga busschauffören ja åkte hem från stan med samma dag. Jag stoppar ner busskortet och hinner inte säga "över 20" innan han trycker in något och säger lite halvmumlandes Nej men justja, du är ju Över 20 inte under, nu måste ja rätta till de här. Minns det för du åkte förut idag. Ja precis svarar jag. Vid första anblicken ser du yngre ut än 20 år, fast de kanske är positivt, eller negativt... vad vet jag.? Sen rättade han iaf till det hela och ja sa Tack Då svarar han, Nej de är jag som ska tacka! haha Han pratar ganska mummligt, snör över orden på varandra så man får lyssna jätte jätte noga. Nästa lite tafatt men väldigt artigt endå!

Jag börjar tro att man får göra ett "Hur konstig är du-Test" innan man får bli busschaffis och får man inte jätte höga weirdo poäng så får man inte jobbet! Haha nej , busschaufförer är precis som dig och mig, helt vanliga människor!

Ha det underbart!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0