fyndhörnan

idag var vi på Ikea, skulle inhandla lite nya saker till våran lägenhet.

På inköpslistan stod det följande:

- massor av värmeljus (våran lägenhet är ju som en igloo)
- tv bänk som gör att man kan vrida tvn
- skohylla
- hylla till köket
- förvarings hylla att ha i garderoben

vi käkat inte någon frukost innan vi åkte och hade bestämt att käka någon korv där. 

Efter att vi blivit mätta och belåtna bar det av in i den stora (egentligen sveriges minsta) butiken för att inhandla dom viktiga sakerna. Vi kollade på tv bänkar, eller Anders kollade medan jag pratade med en i personalen om en snurrplatta i glas man ställer sin mega stora tv på så den går att vridas, när jag kommer tillbaka har han valt ut två tv bänkar, dum och kräsen som jag är kan jag inte besämma vilken så ingen tv bänk följde med hem.

så ist packar vi kundvagnen full med värmeljus (236 st), en härlig och mysig fårkinns fäll, snurrplattan av glas, ett skoställ i björk och stål.

och sen gick vi in till fyndhörnan!! Jag älskar fyndhörnan, massor med saker man egentligen inte behöver, eller så har det varit hittils . Därifrån fick vi med oss ett soffbord, ovalt i svart trä som var nedsatt från ca 1700 kr till 995 kr! Riktigt härligt pris!

Vad vi fick med oss

- ett vardagsrumsbord (stod inte på listan)
- fårkinns fäll (stod inte på listan men passar perfekt framför öppna spisen)
- massor av värmeljus!
- skohylla
- snurrplatta till tvn

vi har möblerat om här hemma och det känns äntligen som om någon faktiskt bor här! Vi tog det gammla soffbordet som tv bänk :)

Jag förstår att det var en intressant läsning men var inte ledsna för att inlägget är slut här, det kommer flera!
tro mig :P

ha det gött!
Over and out

Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer
Postat av: Camilla - Design & Foto

vad kostade snurrplattan ni köpte o vet du namnet på den om man kanske kunde hitta den på ikeas hemsida? :)

2009-12-30 @ 21:52:48
URL: http://camillafamme.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0