det där som gnager

Kom nyss hem från en trevlig fika med min bror. Vi pratade om allt möjligt och det var en väldigt uppiggande fika och många tankar väcktes. Tankar som inte ska få stanna som sådana utan göras något åt. Min lärare sa till mig att det är inte jobbigt att gå i skolan, det är inte jobbigt att plugga tills ögonen blöder, det jobbiga är "det där som gnager" det som man inte har utfört. Och så sant som det är sagt. Det är jobbigt att ha projekt och att gå i skolan när man har ouppklarade uppgifter när hjärnan ligger i viloläge och allt känns meningslöst. Man får energi av att göra saker, ta tag i saker. Då slipper man den gnagande känslan och får energi till andra saker, det får en mening. Så skjut inte upp saker, DET tar energi kan jag lova. Gör en liten lista på saker som ska göras, bocka av efter dom är gjorda. Varje avbockning kommer ge ny energi! Nu ska jag kolla runt mer på internet så våra tankar blir mer än bra idéer i huvudet. Ha det underbart! Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0