Kom ta min hand

Veckan har gått så fort.
Blir härligt med helg igen! Vill sova ut :) Kom nyss hem från en teater vi var och såg med skolan. Föreställningen heter "Kom ta min hand" och har premiär på lördag. Det är en föreställning med shakespear inspirerade texter, en dansteater. Sevärd faktiskt.


 Man sitter i mitten och scenen är längs sidorna i en av gasklockorna. Mittsektionen där platserna är snurrar runt och gör det möjligt att använda alla sidor i lokalen som scen, riktigt häftigt faktiskt! Det börjar med att alla står bakom varsin pelare så dom inte syns, sen kliver dom ut en och en och avlöser varandra så det ser ut som det bara är en person som går bakom pelarna men ändrar utseende.


Den börjar också väldigt glatt och härligt med orden: ”Det är nåt speciellt med den här dan. Det känns som hjärtat svävade i bröstet, som om jag gick på luft av idel glädje.” Trots att jag inte kan mycket alls om shakespear känner man igen en hel del. Självklart finns det vanligaste citatet med "To be or not to be, that´s the question". En ovanlig föreställning, har inte varit på många men dom flesta är så deprimerande medan den här mestadels var glad och skickligt gjord! Otroligt duktiga skådespelare och fin sång.


Så nu tycker jag självklart ni ska gå och se den! Premiären är på lördag i gasklockorna (tror jag). Kolla på folkteaterns hemsida så kanske det står där! http://www.gavlefolkteater.se/showPage.aspx?id=431 

Ha det underbart! Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0