skönt med snö, eller hur!

Var barnvakt till mina systersöner från igår till idag kl 15. Jag och Tristan gick över till mamma där vi drack kaffe för att sedan ta en promenad hem till oss där vi drack ännu mera kaffe och hade det trevligt. Pratade om våren! Väl hemma hos syster igen fick vi i oss lite mat sen kände jag för att gå ut i snöyran, den hemska snöyran som så många vill kalla den. Jag skottade ner mängder av snö från taket på hennes uteplats. Jäääklar va snö! haha. Förstår inte varför det inte kryllar med barn ute, rena paradiset med all snö ju! När jag var liten betydde mycket snö himmelriket!

Så snälla lägg ner allt tjat om vintern nu (inkluderar mig också). Vi har blivit belönade med alla årstider så vi inte ska hinna tröttna på dem(!). Men vad gör vi, vi klagar... På vintern är det för kallt och för mycket snö, på sommaren är det för varmt eller regnigt, på våren är det blaskigt och solen kan ligga liiiite för lågt och störa och sen på hösten då klagar vi på geggamojjan och mörket. HERREGUD!! Varför klaga på sånt vi inte kan förändra?

Så, nu fick jag ur mig det :P Jag ska försöka att se alla årstider till det bästa. Alla har ju ändå sin charm, det vackra vinterlandskapet, vårens skönsång och vackra blommor, sommarens värme och höstens sprakande färger!!

Ha det underbart!
Over and out

Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0