Riktigt fredagsmys...

Är nyss hemkommen från vårt kära sjukhus. Igår var jag hos hälsocentralen eftersom jag varit sjuk och haft ont i magen sen i tisdags. Jag hade en crp (snabb sänka) på 80 igår, "normalt" är 8, så min var väldigt hög. Fick en ny tid till fredag nästa vecka men ringde tillbaka idag då jag tyckte det verkade väldigt högt med en crp på 80 när den ska vara betydligt lägre. Crp mäter hur stor infektion (ungefär!!) man har i kroppen. Gick alltså tillbaka idag och hade en crp på 110 och läkaren skickar mig till sjukhuset för ytterligare tester.  Min kära syster Mia hämtar mig och vi åker till sjukhuset.

Kommer in vid 13.30, tar ett blovprov armvecket och får sen vänta och vänta och vänta och mitt i all väntan ser jag min kära pojkvän&sambo komma in till akutavdelning, blev så glad över att se honom där :)

klockan blir närmare 18.00 och en sköterska ropar in mig. Väl inne tar det ytterligare hundra år innan en läkare kommer in, ställer frågor och klämmer på min mage. Han har ingen aning om vad det kan vara och väntar på nya provsvar. Efter ytterligare hundra års väntan blir jag flyttat till ett annat rum för att göra en gyn-undersökning. Får vänta där ett bra tag tills en gyn-doktor kommer in och gör det hon ska. Snabbt och smidigt kommer hon fram till att min högra äggledare är uppsvälld och skrev ut antibiotika till mig som jag ska äta i tio dagar. Hoppas verkligen att det går över nu för jäklar va ont det gör till och från. Hoppas också att det inte är något fel på äggledaren nu.

Det var iaf vårat fredagsmys :P

ha det underbart!
Over and out
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0