Ett veterinärbesök senare.


Det fick bli ett veterinär besök med Tija igår. Inte alls roligt men bättre att kolla upp bekymmer än gång för mycket. riktigt känsliga läsare kanske inte ska läsa, jag har blivit ganska härdad själv, har ju som sagt hund.




Hon har varit fruktansvärt dålig i magen. Hennes... va grönt!!! slajm grönt för er som vill veta... Fast det vara bara en gång sen vanligt löst... (mysigt ämne jag vet) Iaf väl hos veterinären så känner han igenom henne, HELA HENNE. När det blev för privat skrek hon som en stucken gris, det brukar bara vara ett utryck men nu är det bokstavligt talat så.

Det var så hemskt, riktigt hjärtskärande. Men det visade varken jag eller anders, vad ska hon då tro? Veterinären upptäckte lite blod i bak och nu fick hon nytt foder (Hills I/D, ca 250kr), antibiotika (Vetrimoxin, kostade 118kr gör 8 tabletter) mot någon infektion och sen ska vi skicka in avföringsprov.  

Allt det här började egentligen med att vi bytte från Doggy (som verkar ganska opålitlig då de strykit över massor med information på sina förpackningar) till Eukenuba som skulle göra så pälsen blev glansigare, maten skulle stanna längre i magen etc.

 Maten forsade igenom kroppen som en duracell kanin. Visst, hon tyckte maten va hyffsat aptitlig med det var allt.

NU idag fick hon Hills för första gången tillsamans med penicilinet. Jag har aldrig sett henne så glad och sprallig över mat!!! Hon verkligen lyser och piper precis som en hund bör göra, enligt mig! Klart vi vill servera henne mat som hon längtar efter att få äta!! Synd att det kostar multum bara. Påsen vi köpte var bara på 3kg!! Men nu blir det spännande o se om  det är värt det. Hoppas hoppas!!


Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0