Duktiga tjejen'

Gick ner på affären tidigare för att köpa lite levergodis till Tija så hon blir mer peppad på våra promenader, det var slut så en påse frolic fick duga :) Jäklar vad hon är följsam när det är godis med i bilden :) Gick en härlig helt dragfri promenad utanför gården nyss :) Så trevligt så!

haha kom att tänka på hundkursen vi började på förut. Där använde de flesta godis till allt dem gjorde utom vi, någon enstaka gång kanske vi hade det men för det mesta inte. Vi vet att hon är grym när vi har godis med eftersom hon är en riktigt godisråtta och vi hade kunde utnyttjat det och visat hur "duktig" hon är men då blir vi bara godisautomater till slut.

MEN nu tänker jag trots allt ha godis med mig som ett extra hjälpmedel men avvänja henne sakta och inte sluta helt tvärt med det. Blir även lättare för min bror som är hundvakt på dagarna att ha hand om henne då :)


Åååh min lilla godisråtta :) Hon satt med godisen på nosen ändå tills jag sa varsågod, så duktig så ;p



Ikväll är det plugg och packning som står på schemat här hemma :) Den 12:e augusti har jag prövning i MA C kursen vilket jag verkligen måste klara nu!!
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0