Dagens projekt : anlägga land! (Massor med bilder)

Hej på er! 

Det är en kylig oktober dag, men solig och vacker på alla sett! Idag ska jag börja studera men det gör jag när barnen sover så därför passade jag på att ta med barnen ut i trädgården och anlägga ett land under äppelträdet på förmiddagen ! 

Det blir en riktig bildbomb nu!
  
Före 



Det var otroligt torrt i vår lerjord märkte jag när jag tog de första spadtagen




Tagit bort ett jordlager med gräs 

 
På med ny fräsch jord


Första jordpåsen är tömd och nu ska blandade vårlökar ner (blommor)


Clara hjälper mamma att blanda om i lökpåsen så det blir en fin mix i vår 



Clara säkrar vårblomningen i trädgården




Fina Clara tycker att det är himla roligt att hjälpa mamma i trädgården



Nu har vi täckt lökarna med jord! Nu väntar vi bara in vintern så lökarna får sin kylperiod och sen väntar vi på våren för blomningen 

Nu ska jag börja plugga!


Hörs ikväll! 
Ha det underbart!//
Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0